Από Ν. Μεσήμβρια η διαδρομή του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ
Τη μελέτη για τη βέλτιστη διαδρομή σε ελληνικό έδαφος του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑP ολοκλήρωσε πρόσφατα η εταιρεία, καταλήγοντας σε αγωγό μήκους 190 χλμ., ο οποίος θα διατρέχει τη Νέα Μεσημβρία κοντά στη Θεσσαλονίκη ως τα ελληνο-αλβανικά σύνορα, βόρεια της πόλης Διποταμία. Ο ΤΑP είναι πρότζεκτ της ελβετικής ενεργειακής εταιρείας EGL και της νορβηγικής Statoil, σε συνεργασία με τη γερμανική E-on και αφορά στην κατασκευή αγωγού από τη Θεσσαλονίκη έως την Ιταλία μέσω Αλβανίας για τη μεταφορά φυσικού αερίου της κεντρικής Ασίας στη Δ. Ευρώπη.
Για την εκπόνηση της μελέτης συνεργάστηκαν περισσότεροι από 50 εμπειρογνώμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και συγκεκριμένα εξειδικευμένοι μηχανολόγοι της Ε-on, (που είναι και μέτοχος στο έργο), της Exergia, της ERM και της ΙLF. Oι έρευνες αφορούσαν διάδρομο πλάτους 50 χλμ., αξιολογώντας τις πιθανές διαδρομές σε επίπεδο γεωλογίας, περιβάλλοντος, πολιτισμικής κληρονομιάς καθώς και ασφάλειας για τις τοπικές κοινωνίες.
Ο προτιμώμενος διάδρομος έχει πλάτος 2 χιλιόμετρα και κατά την ΤΑΡ είναι αυτός με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις στο περιβάλλον, τις τοπικές κοινότητες και τις τοποθεσίες πολιτιστικής κληρονομιάς. Τον Απρίλιο ο ΤΑΡ θα συνεργαστεί με τις ελληνικές αρχές για την οργάνωση τοπικών συνεργείων για την επικύρωση του επιλεγμένου διαδρόμου και στο δεύτερο εξάμηνο του χρόνου προγραμματίζει να καταθέσει στις αρμόδιες αρχές τη μελέτη Εκτίμησης της Επίδρασης στο Περιβάλλον και την Κοινωνία (ESIA).
Για την εκπόνηση της μελέτης συνεργάστηκαν περισσότεροι από 50 εμπειρογνώμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και συγκεκριμένα εξειδικευμένοι μηχανολόγοι της Ε-on, (που είναι και μέτοχος στο έργο), της Exergia, της ERM και της ΙLF. Oι έρευνες αφορούσαν διάδρομο πλάτους 50 χλμ., αξιολογώντας τις πιθανές διαδρομές σε επίπεδο γεωλογίας, περιβάλλοντος, πολιτισμικής κληρονομιάς καθώς και ασφάλειας για τις τοπικές κοινωνίες.
Ο προτιμώμενος διάδρομος έχει πλάτος 2 χιλιόμετρα και κατά την ΤΑΡ είναι αυτός με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις στο περιβάλλον, τις τοπικές κοινότητες και τις τοποθεσίες πολιτιστικής κληρονομιάς. Τον Απρίλιο ο ΤΑΡ θα συνεργαστεί με τις ελληνικές αρχές για την οργάνωση τοπικών συνεργείων για την επικύρωση του επιλεγμένου διαδρόμου και στο δεύτερο εξάμηνο του χρόνου προγραμματίζει να καταθέσει στις αρμόδιες αρχές τη μελέτη Εκτίμησης της Επίδρασης στο Περιβάλλον και την Κοινωνία (ESIA).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου