Εγκλωβισμένοι στη… Νέα Μαγνησία

Της Μαριάννας Μπουντούρη

Δύο εθνικές οδοί και ένα σιδηροδρομικό δίκτυο είναι η διέξοδος και ταυτόχρονα η «φυλακή» των κατοίκων της Νέας Μαγνησίας, οι οποίοι για να προσεγγίσουν οποιοδήποτε οδικό δίκτυο είναι αναγκασμένοι να διέρχονται καθημερινά μέσα από τη Δημοτική Κοινότητα Διαβατών. Το εξωφρενικό της υπόθεσης είναι πως υπάρχει ένα μόνο σημείο σύνδεσης, μια σιδηροδρομική διάβαση που βρίσκεται σε λειτουργία, παρόλο που έχουν γίνει αρκετές σχετικές μελέτες για τη διευκόλυνση των διερχόμενων οδηγών, ενώ «αξιοθέατο» της περιοχής είναι και το λεγόμενο «γεφύρι της… Μαγνησίας». 


Το πολεοδομικό συγκρότημα της Νέας Μαγνησίας, διασχίζει η παλαιά Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και «συνορεύει» με την Εγνατία Οδό και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ωστόσο, οι κάτοικοι της Μαγνησίας καλούνται να περνούν καθημερινά από το μοναδικό δρόμο που υπάρχει, διασχίζοντας δηλαδή μια σιδηροδρομική διάβαση με όλους τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται, μια εθνική οδό και τα Διαβατά, για να φτάσουν οπουδήποτε! Η Εγνατία Οδός Α.Ε. ήταν η κατασκευαστική εταιρία, που είχε εκπονήσει μελέτη για τη λύση του προβλήματος, με την κατασκευή της γέφυρας Νέας Ιωνίας. Η συγκεκριμένη γέφυρα μήκους 400 μ. περίπου, θα κατασκευαζόταν εντός του οικισμού, σε απόσταση 450 μ. περίπου πριν τη διασταύρωση της παλαιάς Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας με την Εξωτερική Περιφερειακή, με προϋπολογισμό 10.000.000 ευρώ. Με την υπερυψωμένη αυτή γέφυρα θα ήταν εφικτή η ζεύξη των δύο Δημοτικών Κοινοτήτων, Νέας Μαγνησίας και Διαβατών, και οι κάτοικοι θα μετακινούνταν με μεγαλύτερη ευκολία και λιγότερο κίνδυνο. Ωστόσο, το έργο έχει μείνει μόνο σε επίπεδο εξαγγελιών και υποσχέσεων.

Το γεφύρι της… Μαγνησίας

Παγκόσμια πρωτοτυπία αποτελεί η γέφυρα της Μαγνησίας που προσομοιάζει στο γνωστό δημοτικό ποίημα για το «γεφύρι της Άρτας». Πρόκειται για ένα μισοτελειωμένο έργο στη δυτική πλευρά της Μαγνησίας, στην περιοχή των κοιμητηρίων το οποίο παρέμεινε και αυτό ως… εκκρεμότητα. Σε αυτήν την περίπτωση το έργο είχε ξεκινήσει, με τις δύο πλευρές της γέφυρας να έχουν κτιστεί αλλά είναι ακόμη ασύνδετες. Επιπλέον, για το θέμα της ζεύξης Ν. Μαγνησίας-Διαβατών έχουν ειπωθεί κατά καιρούς διάφορες προτάσεις, από τις οποίες η πιο σοβαρή εξέταζε το ενδεχόμενο η διέλευση των τρένων να γίνεται υπόγεια, καθώς το πρόβλημα διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής είναι το σοβαρότερο για τους κατοίκους.


Share/Bookmark

Δημοσίευση σχολίου

About This Blog

ΑΡΧΕΙΟ

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP